Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2018, 23:47

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Сприяння розвитку компетентної особистості майбутнього випускника середньої школи шляхом застосування технології критичного мислення на урок

Анотація перспективного педагогічного досвіду

 

Номінація:  «Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів»

 

Секція     «Українська та російська філологія»

 

Тема:   «Сприяння розвитку компетентної особистості майбутнього випускника середньої школи шляхом застосування технології критичного мислення на уроках української літератури в 10-11 класах»

 

 

 

ПІБ вчителя:  Іманболдіна Людмила Василівна

 

Посада: вчитель української мови та літератури

 

Категорія: «Спеціаліст вищої категорії»

 

Повна назва школи: Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 24 Запорізької міської ради Запорізької області

 

Директор: Кулик Володимир Юрійович

 

Адреса школи: 69097, м. Запоріжжя, вул. Задніпровська, 12-А

тел.:  061-286-91-31 

email:  24schoolzp@ukr.net

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

 

Одним із основних інструментів забезпечення компетентнісного підходу у освітній  процес є  використання продуктивних технологій  навчання, зокрема технології критичного мислення. Застосування цієї технології на уроках української літератури в старших класах забезпечує реалізацію ключових компетентностей, які сприяють розвитку особистості майбутнього випускника та її повноцінній самореалізації в сучасному житті.
 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

 

Актуальність теми продиктована умовами сучасного життя, вимогами втілюваного в галузь освіти єдиного Державного стандарту базової і повної середньої освіти до рівня підготовки випускника середньої школи.

Головна задача сьогодення – навчити учнів думати критично. Сучасна освіта повинна не просто забезпечити учнів якісними знаннями, а й формувати компетентну особистість, здатну практично діяти, застосовувати індивідуальні техніки і досвід успішних дій у ситуаціях професійної діяльності та соціальної практики, спроможну розв'язувати життєві проблеми, а не уникати їх.

Даний досвід відповідає вимогам і критеріям Програми загальноосвітньої школи,   методичним і дидактичним  нормам; чинному Закону «Про освіту»;  ідеям сучасної педагогічної науки; професійним інтересам педагогів.
 

Науково-теоретична база досвіду

 

  • Методологічні позиції щодо компетентнісно орієнтованої освіти (А.В.Хуторський, Г.К.Селєвко, О.В.Овчарук, Г.Ю.Богданович, М.М.Бурлай);
  • Вивчення проблеми розвитку критичного мислення у закордонній педагогіці та психології (Д.Брунер, Дж.Гілфорд, М.Ліпман, К.Мередит та ін..);
  • Дослідження розвитку критичного мислення на вітчизняних загальних принципах та закономірностях (В.Біблер, Г.Костюк, І.Лернер, С.Рубінштейн, О.Тихомиров та ін..);
  • Впровадження технології критичного мислення як освітньої інновації в Україні (О.Пометун, Л.Пироженко, Н.Вукіна, Н.Дементієвська, В.Макаренко, О.Туманцова та ін..)

Стисла анотація досвіду

 

Дана робота показує, що побудова занять на основі технології критичного мислення учнів змінює суть навчального процесу, наповнюючи його спілкуванням, де вчитель і учень працюють для того, щоб навчатися, ділитися своїми знаннями, досягненнями життєвого досвіду.

Автор досвіду показує, наскільки різноманітними можуть бути шляхи розвитку критичного мислення учнів та наскільки вони є ефективними й результативними, а також відстоює думку, що найкращі результати можна отримати лише шляхом гармонійного поєднання найвдаліших елементів сучасних освітніх технологій, вибір яких може бути суто індивідуальний.

В матеріалах представленого досвіду пропонуються зразки практичного застосування різноманітних прийомів розвитку критичного мислення на різних фазах уроку (актуалізація, побудова знань, рефлексія).

Запропоновані в роботі форми і методи дозволяють в реальному навчально-виховному процесі досягати поставлених програмою цілей з предмету, зберігаючи при цьому всі досягнення дидактики, педагогічної психології, методики викладання, дозволять залучити до роботи всіх учнів.

 

 

Результативність впровадження досвіду

 

Матеріал  сприяє інтелектуальному розвиткові особистості, творчих здібностей, підвищення рівня навчальних досягнень, розвиває логічне мислення, допомагає при підготовці до участі в предметних олімпіадах, різноманітних конкурсах, а також бути комунікативними та компетентними в різних питаннях соціуму.

 

 

 

 

Репрезентація досвіду

  • участь у районному етапі  конкурсу «Вчитель року-2015»;
  • виступ з презентацією досвіду перед слухачами ШМО (2014-2015н.р.);
  • виступ з презентацією досвіду на засіданні РМО вчителів української мови (2014-2015н.р.);
  • відкритий урок для вчителів школи ( 11 клас) (2014-2015н.р.);
  • виступ на педраді школи (2014-2015н.р.).

 

Посилання на матеріал    http://yadi.sk/d/Ccd39DADnZczZ



Джерело: https://yadi.sk/d/Ccd39DADnZczZ
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: jurand1313 (22.01.2016) | Автор: Іманболдіна Л.В. E
Переглядів: 334 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/25
Всього коментарів: 1
1  
Дуже змістовна робота. Бажаю успіху!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018