Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 09:08

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Впровадження методів і прийомів інтерактивного навчання, як способу формування творчої особистості

Тема досвіду: Впровадження методів і прийомів інтерактивного навчання, як способу формування творчої особистості.

Інформація про автора досвіду:

 Мазурова Юлія Анатоліївна, вчитель біології. Кваліфікаційна категорія спеціаліст вищої категорії, «Вчитель -методист».

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька гімназія №47 Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор: Коваль Валентина В’ячеславівна.

 Адреса: 69106, вул. Орджонікідзе, буд. 9. Телефон: 236-56-06.

e-mail–gymnazy47@rambler.ru.

Провідна педагогічна ідея  досвіду: вивчення методів і прийомів інтерактивного навчання  як способів  формування творчої особистості, що підвищують ефективність навчально-виховного процесу на уроках біології з формування в учнів системи наукових знань, біологічних компетенцій у практичній діяльності та повсякденному житті для збереження власного здоров’я та охорони навколишнього середовища.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Актуальність проблем, які порушуються в роботі, зумовлена необхідністю кардинальних змін не тільки в змісті освіти, але й у технології освітнього процесу, що об’єднує навчання (нормативно-погодженої  діяльності суспільства) і навчання – індивідуально вагомої діяльності окремого суб'єкта, у якій реалізується досвід його життєдіяльності. Розвиток інформаційного суспільства  нерозривно пов’язаний  із зростанням  потреби кожного в постійному оновленні знань, освоєнні нових видів діяльності. Розвиваючи творчі здібності в дітей, виховуючи їх нестандартно, оригінально мислячими, із творчим підходом до життєвих проблем, ми одержимо повноцінних членів суспільства нашої держави України. Найкращі результати при вирішенні цієї проблеми  можна отримати тільки при наявності активної позиції учнів у навчальному процесі. Інтерактивне навчання відкриває кожному учню доступ до знань та інформації,  надає можливість самореалізації.

Науково-теоретична база досвіду:

Досвід роботи ґрунтується на теоретичних розробках вітчизняних та   зарубіжних науковців. Видатний психолог А.С. Виготський вважав розвиток творчих здібностей дітей найважливішим питанням дитячої психології і педагогіки. В останні десятиліття багато психологів і педагогів прийшли до висновку про необхідність розвитку творчого потенціалу в нашого підростаючого покоління.

Привертають увагу наукові праці Поташника М.М. про проблеми розвитку педагогічної творчості; Гузик Н.П. - про створення умов для індивідуального навчання на оптимальному для кожного учня рівні; Альтшуллера Г.С., Гіна О.А., Викентьєва І.Л., Модестова С.Ю. - про впровадження Триз-педагогіки для формування логічного мислення і виховання творчої особистості. Цікавими є  досвід педагога-новатора Шаталова В.Ф. - про використання методу опорних сигналів; роботи з теорії змістовного узагальнення Давидова В.В., Ельконіна Д.Б.; теорія оптимізації процесу навчання Бабанського Ю.К.; теорія особистісно-орієнтованого навчання Якиманської І.С., Подмазіна С.І.; технологія гумано- особистісної освіти Ш.А. Амонашвілі; інтенсивне розвиваюче навчання Л.В.Занкова; проблемне навчання А.М. Матюшкина.

Стисла анотація досвіду:

Принцип активності дитини в процесі навчання був і залишається одним з основних в дидактиці. Це така якість діяльності, що характеризується високим рівнем мотивації, потрібності в засвоєнні знань та вмінь, результативності та відповідності соціальним нормам. Такого роду активність сама по собі з’являється нечасто, вона стає наслідком цілеспрямованої взаємодії  та  організації педагогічного оточення, тобто  використання педагогічної  технології. Представлений досвід є результатом свідомого пошуку, яким повинен бути сучасний урок біології, на якому розвиваються не тільки природні задатки, але і  стимулюється розвиток здібної, мислячої, обдарованої, творчої особистості. За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивне поєднання сучасних педагогічних технологій: ІКТ,  критичного мислення,  інтерактивного та особистісно орієнтованого навчання.

Результативність впровадження досвіду: організація навчального процесу, при якій практично всі учні виявляються залученими в процес пізнання, мають можливість розуміти і рефлектувати з приводу того, що вони знають і думають , «виходячи з природовідповідності дитини». Учитель лише виконує роль організатора процесу навчання, лідера групи учнів. Навчання є діючим джерелом розвитку особистості. Спільна діяльність учнів у процесі пізнання, освоєння навчального матеріалу означає, що кожен  вносить у цей процес свій особливий індивідуальний внесок, що йде обмін знаннями, ідеями, способами діяльності. Причому відбувається це в атмосфері доброзичливості та взаємної підтримки, що дозволяє не тільки отримувати нове знання, але й розвиває саму пізнавальну діяльність, переводить її на більш високі форми кооперації і співробітництва. Таким чином, інтерактивна діяльність на уроках передбачає організацію і розвиток діалогового спілкування, яке веде до взаєморозуміння, взаємодії, до спільного вирішення загальних, але значимих для кожного учасника завдань. Інтерактив виключає домінування як одного виступаючого, так і однієї думки над іншими. У ході діалогового навчання учні вчаться критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації, зважувати альтернативні думки, приймати продумані рішення, брати участь у дискусіях, спілкуватися з іншими людьми.

Репрезентація досвіду: даний досвід був представлений на розгляд науково-методичної раді КЗ «ЗОІППО» ЗОР. З його змістом було ознайомлено вчителів – предметників РМЦ природничо-математичних дисциплін Заводського району м. Запоріжжя.

Теги: Заводський, інтерактивне навчання, формування творчої особистості, ефективність навчально-виховного процесу

Посилання на матеріал: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_35.html

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: s0soldatenko (19.01.2016)
Переглядів: 530 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/118
Всього коментарів: 1
1  
Дякую за матеріал!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018