Виховання творчо обдарованого учня шляхом упровадження інноваційних технологій на уроках історії
Іріоглу Тетяна Олександрівна,
вчитель історії І категорії
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
У вік глобальної інформаційних змін дидактична функція вчителя змінюється: не передавати знання, а вчити, як здобувати їх – відтепер він не стільки несе інформацію дітям, скільки виступає організатором її засвоєння.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Зміна педагогічної парадигми означилася переосмисленням стосунків учителя та учня, основною метою навчання стає особистісно діяльнісний підхід кожного учня до процесу навчання. Реалізація даної темии відбувається залученням інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ), що дозволяє актуалізувати широкий інформативний потенціал уроку та зорганізувати самостійну роботу учнів. Іншим напрямком є активна взаємодія вчителя з учнями, коли навчання перетворюється на спілкування в процесі отримання нової інформації.
Науково-теоретична база досвіду
Науково-теоретичним обґрунтуванням широкого впровадження інноваційної методики до навчального процесу виступає загальноєвропейська тенденція в шкільній освіті – актуалізації пізнавальної діяльності учнів та гуманізації історичного знання, спрямованого на формування активних членів соціуму здатних самостійно аналізувати соціокультурні виклики, формувати та реалізовувати суспільно значущі завдання.
Стисла анотація досвіду
Впровадження інноваційних методів відбувалося із широким залученням «smart-дошки» при викладенні нового матеріалу через презентаційний матеріал, схем та відеоряду при вивченні складних суспільних історичних процесів. Окремим напрямком реалізації інноваційних методів є робота учнів в групах та виконання індивідуальних завдань. Зокрема, учням 7-х класів пропонувалося розробити презентацію інвестиційного проекту окремих князівств доби феодальної роздробленості Київської Русі. З метою виховання творчо обдарованого учня нами було залучено усно-історичну методики до вивчення історії України в 10 класі, що відповідає потребі формування в учнів загальнолюдських цінностей та умінь аналітичного мислення. Знайомство учнів з історичними фактами шляхом безпосереднього спілкування з учасниками або свідками подій, формує в учнів образ багатогранності світу та його полікультурності, спонукаючи до його пізнання.
Результативність впровадження досвіду
У процесі впровадження інноваційних методів до навчального та виховного процесу відбулася активізація пізнавальної діяльності учнів, вироблення низки умінь та навичок в дослідницькій діяльності та формуванню основних принципів загальнокультурної компетентності учнів.
Репрезентація досвіду
Виступи на Всеукраїнських наукових конференціях, участь у міській педагогічній виставці перспективного досвіду 2014 р. з публікацією на веб-ресурсі, виступ на міському семінарі присвяченому патріотичному вихованню, виступи на засіданнях районного методоб’єднання вчителів історії, проведення майстер-класу для директорів Запорізької області.
Посилання на матеріал
https://drive.google.com/folderview?id=0BzslYxBMyf1RVkIzaUVTZ0FiLWc&usp=sharing
|