Використання новітніх технологій для підвищення ефективності уроків німецької мови
Абдуллаєва Юлія Сергіївна,
вчитель німецької мови, спеціаліст
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює авторське бачення використання інноваційних технологій на уроках, яка сприяє посиленню навчальної мотивації вивчення німецької мови й удосконалення знань учнів. У методичній розробці подаються рекомендації щодо проведення уроків німецької мови із застосуванням інноваційних методик.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
На сьогодення у зв’язку з модернізацією та інформатизацією сучасного суспільства, виникає необхідність активного використання засобів масової комунікації в різних сферах людської діяльності. Загальновизнаним є той факт, що основою переходу від індустріального етапу розвитку суспільства до інформаційного є комп’ютерні технології. Наслідком технічного прогресу є підвищення вимог до підготовки професійних кадрів, зокрема до рівня оволодіння ними іноземними мовами. У наш час суспільству потрібні освічені, компетентні фахівці, які будуть використовувати нові форми, методи, засоби, прийоми на уроках. Тому вчитель повинен розглядати учня як індивідуальність зі своїми поглядами на життя, переконаннями та почуттями. Саме застосування інноваційних технологій на уроках дадуть можливість вчителю розкрити здібності та таланти школярів, навчити їх вчитися та розвивати їх потенціал.
Науково-теоретична база досвіду
Аналіз сучасної педагогічної теорії та практики свідчить про незадовільний стан навчання іноземній мові на території України. Сьогодні лише спеціалізовані школи спроможні забезпечувати підготовку учнів, які поглиблено викладають іноземні мови. Це вимагає від вчителів загальноосвітніх навчальних закладів нового погляду на процес навчання іноземних мов, раціонального застосування новітніх педагогічних технологій на уроках.
Проблемам педагогічних технологій присвячено чимало наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних дослідників: С. Бондарь, Б. Блум, Д. Брунер, І. Дичківська, Дж. Кэррол, К Мередит, Л. Пироженко, О. Пометун.
Стисла анотація досвіду
Запропонований досвід демонструє авторський погляд використання інноваційних технологій на уроках німецької мови. Зазначені технології можна використовувати на різних етапах уроку в залежності від його типу, рівня підготовленості учнів, їх кількості у класі. Необхідно зауважити, що урок не повинен бути перевантаженим інтерактивною роботою (1-2 методи за урок). Важливо поєднувати новітні технології з іншими методами роботи - самостійним пошуком, традиційними методами. У досвіді подаються демонстративні конспекти уроків німецької мови з використанням сучасних педагогічних технологій.
Результативність впровадження досвіду
Мною, протягом трьох років, розроблено та впроваджено власну систему використання інноваційних технологій на уроках німецької мови.
Я дійшла висновку, що інтерактивні технології на уроках іноземних мов – це вимога часу. Раціональне використання сучасних педагогічних технологій надає вчителя ряд можливостей: зробити навчання цікавим; навчати формулювати власну думку; моделювати різноманітні соціальні ситуації; будувати стосунки в групі; навчати поважати альтернативну думку; збагачувати соціальний досвід учнів; розвивати навички самостійної творчої роботи; вміти шукати компроміси.
Репрезентація досвіду
Проблема «Використання новітніх технологій для підвищення ефективності уроків німецької мови» викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови, району, області. В цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов, методичного об’єднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.
Посилання на матеріал
https://drive.google.com/folderview?id=0BzslYxBMyf1RV3VtN01MUlpVMFU&usp=sharing
|