Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 19:15

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Використання невербальних засобів спілкування в навчанні англійській мові

Використання невербальних засобів спілкування в навчанні англійській мові

 

Діденко Наталія Вікторівна,
вчитель англійської мови, ІІ категорія

Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна


Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/

 


Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює необхідність використання невербальних засобів спілкування у навчанні учнів англійської мови з метою підвищення їх комунікаційних навичок.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Формування інформаційного суспільства, інтеграція України у світовому співтоваристві потребують від учнів здатності жити у світі різноманітних зв’язків – від контактів із найближчим оточенням до спілкування із носіями інших мов. Сьогодні соціальне замовлення полягає в оволодінні англійською мовою як засобом міжнародного спілкування, реалізації діалогу культур.
Актуальність теми зумовлена новими вимогами програм щодо навчання усного і писемного спілкування учнів; недостатнім рівнем сформованості комунікативної компетенції в учнів, що виявляється у відсутності вміння використовувати невербальні засоби; майже цілковитою відсутністю спеціальних досліджень щодо навчання учнів використання невербальних засобів спілкування в усному і писемному спілкуванні та відсутністю матеріалів для навчання використання цих засобів. 

Науково-теоретична база досвіду
Проблемою невербального спілкування займалися свого часу такі вчені як  М. Крічлі, Ч. Морріс, Д. Ефрон, які в своїх роботах зробили спроби описати і систематизувати виразні рухи. І.О. Зимня, Б.В. Бєляєв, В.О. Артемов та інші дослідники приділяють велику увагу психології навчання іноземної мови.  О.О. Леонтьєв,  Ф.Н. Гоноболін,  Пені Ур, Дж. Валдес та інші обґрунтовують необхідність вивчення невербальних засобів спілкування при навчанні іноземної мови.

Стисла анотація досвіду
У природному мовленні вербальні і невербальні аспекти комунікації - дві сторони однієї медалі, один не існує без іншого. Беручи до уваги дані психологів, що в процесі взаємодії людей від 60 до 80% комунікації здійснюється за рахунок невербальних засобів вираження і лише 20-40% інформації передається за допомогою вербальних засобів, стає очевидною необхідність вивчення невербальних засобів спілкування та навчання використання їх у навчанні учнів. Комунікативно грамотний педагог знає не тільки словесно оптимальні засоби при спілкуванні з аудиторією, але й відповідне їм інтонування, необхідний і органічний ситуаціям жестикуляційний комплекс, що забезпечує і діалогічну відкритість, і правильність розуміння сказаного. Виходить, що в розпорядженні викладача не одна, а дві мови спілкування. Для першого головне - слова, фрази, їх поєднання, тобто мова вербальна, а для другого - рухи тіла, жести, міміка, вираз обличчя, особливо очей і т.д., тобто невербальна мова.

Результативність впровадження досвіду
Використання невербальних засобів спілкування у навчанні англійської мови сприяє  підвищенню рівня розвитку знань мови, а також знань про паралінгвістичні засоби спілкування та вмінь і навичок читати, інтерпретувати і використовувати їх у своєму спілкуванні з метою ефективної реалізації міжнародного спілкування.

Репрезентація досвіду
Проблема використання невербальних засобів спілкування в навчанні англійській мові викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови школи. У цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов.

Посилання на матеріал 
https://drive.google.com/folderview?id=0BzslYxBMyf1ReFlmaWNXYk81QWM&usp=sharing

Категорія: Іноземні мови | Додав: LeninRMO (21.01.2016)
Переглядів: 1309 | Коментарі: 12 | Рейтинг: 1.0/46
Всього коментарів: 121 2 »
12 Amy  
дуже неординарний вибір теми! вчителька плідно попрацювала! молодець!

11 giagia1954  
FАктуально завжди для педпгога. Дякую за досвід.

10 abdullaevajs81  
Корисний матеріал для широкого загалу вчителів.
Все, що допоможе підвищити єфективність навчання, заслуговує особливої уваги.

9 kar1na0610  
Корисний та добре викладений матеріал!

8 mamabil  
Заслуговує на увагу експеримент для з'ясування ефективності використання невербальних засобів спілкування у навчанні англійської миови у 10-х класах. Колего, ви на правильному шляху. Успіхів Вам!

7 alenochka645  
Дякуємо за статтю. Саме такі засоби підвищують рівень розвитку учнів рід час вивчення мов.

6 nadinlog  
Досвід корисний не тільки для вчителів іноземних мов. Окремі методи і форми роботи буду використовувати на своїх уроках! Дякую!

5 olena1972olena  
Цікавий досвід як для вчителів з іноземної мови, так і для психологів!

4 vitalinka24  
В рік вивчення англійської мови матеріал має практичне значення.

3 victoriap240991a  
Корисний та цікавий досвід. Молодець

1-10 11-12
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024