Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 09:10

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Розвиток соціокультурної компетенції на уроках німецької мови

Розвиток соціокультурної компетенції на уроках німецької мови

 

Овдієнко Ольга Степанівна,

 учитель німецької мови,  спеціаліст вищої категорії

Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів з поглибленним вивченням англійської мови №59
Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Чумаченко Андрій Іванович

Адреса школи: вул. Кремлівська, 10
тел..:(061) 224-77-23
email: school_59.zp@ukr.net

 


Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює питання побудови освітнього процессу таким чином, щоб формування комунікативної компетенції відбувалося в тісному зв’язку з формуванням соціокультурної компетенції й підвищенням тим самим мотивації до вивчення іноземної мови.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Навчання іноземних мов на сучасному етапі розглядається Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті як створення умов для усвідомлення відмінностей у рідній та іншомовній культурі, виховання толерантного ставлення до представників інших народів. Саме тому одним із пріоритетних завдань навчання іноземної мови визначається формування соціокультурної компетенції, що передбачає наявність знань про національно-культурні особливості країни, мова якої вивчається. Культурно-краєзнавчі знання є важливим фактором взаєморозуміння при міжкультурному спілкуванні – «полілозі культур»

Науково-теоретична база досвіду
Мій досвід грунтується на працях  та публікаціях Н.Ф.Бориско, О.О.Коломінової, М.П.Мільруд, Б.К.Аязбекова, Г.П.Александрова, Г.Д.Томахіна, О.Г.Оберемко, В.Г.Костомарова та ін.

Стисла анотація досвіду
На своїх уроках та позакласних заходах я впроваджую інтерактивні технології з використанням автентичного матеріалу; залучаю учнів до процесу розширення світогляду, самопізнання і самовдосконалення, особистісного розвитку; створюю всілякими засобами позитивну емоційну атмосферу і духовне взаємозбагачення; надаю можливість кожній дитині випробувати себе в різних видах творчості. 

Результативність упровадження досвіду
Результати впровадження досвіду свідчать про сформованість в учнів  здатності до творчої діяльності, звички до нормативної поведінки, здатності брати  участь у міжкультурному діалозі з представниками німецькомовних  народів в соціально-побутовій, професійній і культурній сферах спілкування.

Досліджувалися наступні питання:
•    фонові країнознавчі знання, які зумовлюють мовленнєву поведінку
•    лексичний мінімум національних реалій, елементи фольклору
•    фонова лексика
•    мовленнєвий етикет
•    етикетно-узуальні формули спілкування

На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що формування соціокультурної компетенції сприяє вихованню особистості з високим рівнем морального розвитку, яка демонструє країнознавчі знання і вміння. Це дозволяє учням займати призові місця на районних та обласних олімпіадах, навчатися в престижних вузах Європи

Репрезентація досвіду
Проблема формування та розвитку соціокультурної компетенції викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови, району, області. У цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов, методичного об’єднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.


   Посилання на матеріал:    http://metodportal.net/node/71925             

 

 

Категорія: Іноземні мови | Додав: LeninRMO (21.01.2016)
Переглядів: 317 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/31
Всього коментарів: 1
1  
Саме за цим посиланням можна переглянути матеріал: http://metodportal.net/node/71925

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018