Розвиток соціокультурної компетенції на уроках німецької мови
Овдієнко Ольга Степанівна,
учитель німецької мови, спеціаліст вищої категорії
Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів з поглибленним вивченням англійської мови №59
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Чумаченко Андрій Іванович
Адреса школи: вул. Кремлівська, 10
тел..:(061) 224-77-23
email: school_59.zp@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює питання побудови освітнього процессу таким чином, щоб формування комунікативної компетенції відбувалося в тісному зв’язку з формуванням соціокультурної компетенції й підвищенням тим самим мотивації до вивчення іноземної мови.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Навчання іноземних мов на сучасному етапі розглядається Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті як створення умов для усвідомлення відмінностей у рідній та іншомовній культурі, виховання толерантного ставлення до представників інших народів. Саме тому одним із пріоритетних завдань навчання іноземної мови визначається формування соціокультурної компетенції, що передбачає наявність знань про національно-культурні особливості країни, мова якої вивчається. Культурно-краєзнавчі знання є важливим фактором взаєморозуміння при міжкультурному спілкуванні – «полілозі культур»
Науково-теоретична база досвіду
Мій досвід грунтується на працях та публікаціях Н.Ф.Бориско, О.О.Коломінової, М.П.Мільруд, Б.К.Аязбекова, Г.П.Александрова, Г.Д.Томахіна, О.Г.Оберемко, В.Г.Костомарова та ін.
Стисла анотація досвіду
На своїх уроках та позакласних заходах я впроваджую інтерактивні технології з використанням автентичного матеріалу; залучаю учнів до процесу розширення світогляду, самопізнання і самовдосконалення, особистісного розвитку; створюю всілякими засобами позитивну емоційну атмосферу і духовне взаємозбагачення; надаю можливість кожній дитині випробувати себе в різних видах творчості.
Результативність упровадження досвіду
Результати впровадження досвіду свідчать про сформованість в учнів здатності до творчої діяльності, звички до нормативної поведінки, здатності брати участь у міжкультурному діалозі з представниками німецькомовних народів в соціально-побутовій, професійній і культурній сферах спілкування.
Досліджувалися наступні питання:
• фонові країнознавчі знання, які зумовлюють мовленнєву поведінку
• лексичний мінімум національних реалій, елементи фольклору
• фонова лексика
• мовленнєвий етикет
• етикетно-узуальні формули спілкування
На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що формування соціокультурної компетенції сприяє вихованню особистості з високим рівнем морального розвитку, яка демонструє країнознавчі знання і вміння. Це дозволяє учням займати призові місця на районних та обласних олімпіадах, навчатися в престижних вузах Європи
Репрезентація досвіду
Проблема формування та розвитку соціокультурної компетенції викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови, району, області. У цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов, методичного об’єднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.
Посилання на матеріал: http://metodportal.net/node/71925
|