Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 12:15

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Навчання іноземним мовам в умовах інноваційного простору освіти

Навчання іноземним мовам в умовах інноваційного простору освіти

 

 

Власенко Марина Василівна,
вчитель німецької мови, спеціаліст


Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна


Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/

 


Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює впровадження таких інноваційних технологій, які мають на меті творче виховання особистості в інтелектуальному та емоційному вимірі.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
У світлі сучасних вимог до цілей навчання іноземним мовам змінюється статус як учня, так і викладача, які переходять від схеми «вчитель-учень» до технології особистісно-орієнтованого навчання в щільну співпрацю. Інноваційні явища, що породжують специфіку діяльності педагога в сучасних умовах, зумовлюють перехід від знань до особистості, від простих повідомлень інформації – до інтерактивних методів навчання.

Науково-теоретична база досвіду
На теоретико-методологічному рівні найбільш фундаментальна проблема нововведень відображена в роботах М. М. Поташника, А. В Хуторського, Н. Б. Пугачової, В. С. Лазарєва, В. І. Загвязінського з позицій системно-діяльнісного підходу, що дає можливість аналізувати не тільки окремі стадії інноваційного процесу, але й перейти до комплексного вивчення нововведень. 

Стисла анотація досвіду
Головною метою сучасної освіти, у тому числі мовної – є навчити учня функціональної грамотності, тобто здатності думати критично і вирішувати самостійно і професійно значущі проблеми. Специфіка предмета «іноземна мова», крім усього іншого , полягає ще й в тому, що ми навчаємо не основам наук, а мовній діяльності, предметом ж мовної діяльності є думка. Тому основними видами діяльності під час навчання іноземним мовам повинні бути такі види діяльності, які б були спрямовані на стимулювання самостійного мислення учнів, міркувань, аргументування власної точки зору на ту чи іншу проблему.
На своїх уроках я впроваджую наступні інноваційні технології: розвивальне навчання, проектування, проблемне навчання, диференціація, тестова система, ігрове навчання, занурення в іншомовну культуру, навчання у співпраці, самовиховання і автономія, інтеграція, а також – дослідницькі, інформаційно-комунікативні та особистісно-орієнтовані технології. При такій цільовій установці пізнавальні універсальні дії є одним з провідних компонентів освітнього стандарту.

Результативність впровадження досвіду
Мною протягом трьох років проведені дослідження, метою яких було вивчення розвитку, вдосконалення, оптимізації методів навчання іноземним мовам в умовах інноваційного простору освіти.
Я дійшла висновку, що використання впроваджених мною методів навчання іноземним мовам в умовах інноваційного простору освіти направлене на особистісно-орієнтоване навчання, що підвищує мотивацію учнів та інтерес до вивчення іноземної мови, завдяки цьому покращується рівень знань учнів. У той же час відбувається творчий розвиток дитини, у вчителя з’являється можливість навчати учнів роботі з різними незвичайними джерелами знань.

Репрезентація досвіду
Проблема навчання іноземним мовам в умовах інноваційного простору освіти  викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови. У цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов, методичного об’єднання, присвячених даній темі, під час виступу з доповіддю «Нетрадиційні педагогічні технології як засіб формування мовно-мовленнєвої компетенції учнів» на Міський школі молодого вчителя. Досвід висвітлено в наступних друкованих авторських публікаціях: 
1.    «Казка як прийом навчання» (журнал: Відкритий урок: розробки,технології, досвід. — випуск 7-8, 2012. — С. 38-39); 
2.    «З піснею по мові» (журнал: Відкритий урок: розробки, технології, досвід. — випуск 3,2013. — С. 39); «Ich lerne ABC» » (журнал: Учитель початкоої школи. — випуск 7, 2015. — С. 36-38) та у 5 електронних публікаціях.

Посилання на матеріал 

https://drive.google.com/folderview?id=0BzslYxBMyf1RdnA1cTZIRVIxY00&usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzCf6iauNrkvbng1aGZISERBS0k/view?usp=sharing

Категорія: Іноземні мови | Додав: LeninRMO (21.01.2016)
Переглядів: 1026 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 1.0/52
Всього коментарів: 7
7 giagia1954  
Дякую за досвід. Цікаво, актуально. Творчих пошуків.

6 mamabil  
Мене зацікавив дослідницький проект для учнів 6 класу з лінгвокраїнознавства "Подорожуємо  країнами D-А-СН", який  буде корисним у роботі. Дякую. Творчих успіхів!

5 alenochka645  
Інноваційні технології підвищують мотивацію до навчання! Успіхів!

4 nadinlog  
Дуже цікаві форми роботи. Обов'язково буду впроваджувати на своїх уроках. Дякую!

3 victoriap240991a  
Сучасний  підхід до вирішення особистісно-орієнтованого навчання, тобто від знань до особистості. Корисний  та  цікавий  досвід.

2 Stasijushka  
В досвіді висвітлені дуже цікаві та сучасні ідеї)

1 dem4en  
Цікавий досвід!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024