Мовні табори як засіб формування комунікативної компетенції та мотивації вивчення англійської мови
Мельник Юлія Сергіївна,
вчитель англійської мови, ІІ категорія
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29, Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Тимошенко Федір Миколайович
Адреса школи: Ак.Александрова, 7
тел.: (061) 223-67-29
email: shef29@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду:
наданий досвід роботи висвітлює один із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам, а саме створення літніх таборів з іноземних мов. Такі табори покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року. У ХХІ столітті дуже гостро стоїть питання вивчення англійської мови.Якісне навчання дітей іноземним мовам у контексті європейської інтеграції України та наближення до європейських стандартів є пріоритетом Міністерства освіти і науки України. Вектор удосконалення навчальних програм з різних предметів, у тому числі з іноземних мов, має першочергове значення. Основна мета мовних таборів — зацікавити учнів іноземними мовами та сприяти самостійній підготовці вдома. Дослідивши це питання більш конкретніше можна дійти висновку що під час перебування у такому таборі дитина зможе:
• здобути необхідні мовні навички;
• непомітно подолати мовний бар'єр;
• удосконалити свою розмовну мову;
• поєднати навчання із захопливим відпочинком;
• найголовніше — отримати мотивацію для подальшого удосконалення англійської мови.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
під час неформального спілкування учні набувають навички «розмовної мови» на іноземній мові. Неформальна обстановка сприяє подоланню мовного барьєру у чнів , отримують мотивацію для подальшого удосконалення іноземної мови, поєднують навчання із захопливим відпочинком.Дитина самореалізується та розвивається як особистість,. Мовні табори сприяють формуванню покоління, здатного навчатися впродовж життя, підтримують і стимулюють інтелектуально й творчо , поліпшують культурогічну та мовну підготовку в рамках філологічного профілю, а також розвивають ключові компетентності учнів.Завдання мовного табору — показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичній частині та знаннях, які можна застосувати пізніше і в інших областях. Це дуже відрізняється від звичного багатьом батькам теоретичного підходу до освіти. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.
Науково-теоретична база досвіду:
науково-теоритична база складається з передового досвіду Ю. Пасова, Савіної С.І., Рижкової Є.Д., Павлової Т.П., Калініної Л.В., зарубіжних дослідників S. Lindstromberg, P. McKay, J. Guse.та інших. Науково-теоритична база використана згідно з чинним Державним стандартом про базову і повну загальну середню освіту, а також згідно Навчальної програми з іноземної мови для загальноосвітніх навчальних закладів.
Стисла анотація досвіду:
робота має дослідно-інноваційний потенціал та полягає у впровадженні мовних таборів у систему навчання англійської мови, які сприяють формуванню розвитку здібностей школярів до спілкування на англійській мові, підвищення якості знань, формуванню суспільно-політичної активності учнів та формуванню толерантності по відношенню до інших культур. Зібрані матеріали, які використовуються мною в позаурочний час для покращення рівня знань дітей з англійської мови, допоможуть вчителю наблизитися до поставленої мети (мовленнєві та інтелектуальні ігри, пісні, вірші тощо)
Провідна ідея досвіду:
виховання усвідомленого мотивованого відношення до вивчення англійської мови, толерантності по відношенню до представників інших культур, потреби в практичному використанню англійської мови.
Результативність впровадження досвіду:
робота має пошуково-аналітичний характер.Протягом двох років мною були проведені дослідження з питання покращення рівня знань дітей з англійської мови. Мовні табори при школі під час канікул на даному етапі є явищем новим. Але на основі опрацьованого матеріалу, та опрацювання досвіду країн де мовні табори вже давно впроваджуються у систему освіти передбачається покращення у дітей якості та успішності знань як з англійської мови так і розвитку вцілому.
Репрезентація досвіду:
проблема «Мовні табори – як засіб формування комунікативної компетенції та мотивації вивчення англійської мови», викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови, району, області. В цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов, методичного об`єднаннях, семінарах, присвячених даній темі.
Рівень репрезентації – навчальний заклад та районний
Форма репрезентації – методичне об`єднання школи, публікація в інтернет виданнях.
Посилання на матеріал:
1) https://www.facebook.com/Педагогічна-Майстерня-1704704796445208/
2)https://drive.google.com/folderview?id=0B0ACUupbDIdHcVFzcWlLQlpWZlU&usp=sharing
|