Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 22:33

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Формування комунікативної компетенції учнів, як підґрунтя впровадження комунікативного підходу до навчання іноземних мов

Формування комунікативної компетенції учнів, як підґрунтя впровадження комунікативного підходу до навчання іноземних мов

Борисенко Надія Андріївна, вчитель англійської та німецької мов Запорізької гімназії №8, спеціаліст першої категорії

Запорізька гімназія №8 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор Гвозденко Олексій Андрійович

Адреса: 69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а,

Телефон: 7698026, 7698015. 

Електронна адреса: gymnasium8.zp@gmail.com                              

Сайт: http://school8.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду: У досвід узагальнено шляхи формування відповідального рівня комунікативної компетенції в учнів, окреслено етапи  створення та забезпечення оптимальних умов для реалізації можливостей розвитку комунікативної компетенції учнів, шляхом використання  різноманітних засобів, методів та форм комунікативного підходу до навчання англійської  та німецької мови.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Реалізація комунікативного підходу до навчання сприяє оволодінню іншомовним міжкультурним спілкуванням, розвитку самостійності, творчої активності, формуванню та розвитку критичного та нестандартного мислення, вихованню впевненості у власних силах, що, як відомо, забезпечує успішність навчально-виховного процесу.

Наукова-теоретична база досвіду: Комунікативний підхід передбачає органічне поєднання свідомих та підсвідомих компонентів у процесі навчання іноземної мови, тобто засвоєння правил оперування іномовними моделями відбуваються одночасно з оволодінням їх комунікативно-мовленнєвою функцією. Цей підхід визначився в результаті методичного осмислення наукових досягнень в галузі лінгвістики – теорії комунікативної лінгвістики і психології та теорії діяльності, що знайшло відображення в роботах з психології та теорії діяльності, що знайшло відображення в роботах з психології  та методики навчання іноземних мов(О.О Леонтьев, І.О. Зимня, Ю.І. Пассов)

Стисла анотація досвіду: Важливим  аспектом є формування у учнів здатності практичного застосування отриманих знань. Саме з цією метою використовують такі сучасні методики як проблемно-ситуативне навчання. Учні занурюються у певну ситуацію, де вони можуть знаходити практичне застосування своїх знань. Моделюючи конкретні ситуації, під час взаємодії з якими учень засвоює матеріал, здійснює вибір, приймає особистісні рішення. Безумовно, допускаються помилки. Намагаємося ігнорувати на уроці, але для себе чітко знаємо: над чим працювати, що пояснити, що повторити, як діяти для створення найкращого результату. Для того, щоб успішно вивчати мову, учні мають брати активну учать у навчальному процесі. Тому намагаюсь застосувати різноманітні завдання , які одночасно поєднують різні аспекті мови та залучають до активного використання різних видів розумової діяльності. Особливо в старших класах діти проявляють себе дуже активно, тому що вони володіють усіма навичками. Ситуації – найкращий спосіб стимулювати учнів до комунікативно – вмотивованого виконання мовленнєвих дій.

Результативність впровадження досвіду: Формування  комунікативної компетентності в учнів дозволяє досягти значних результатів у різних видах інтелектуальних змагань. Так у 2011р. підготовлено 7 призерів районних олімпіад, в обласній олімпіаді – V м.-1 учень. У 2012 з англійської мови – 4 учні та 1 учень з німецької мови. У 2013р. – 3 учні стали призерами районних  олімпіад  та 1 учень (ІІІ місце)  в обласній олімпіаді. У 2014р. – 4 призери районних олімпіад. У 2015р. – 3 призери районних олімпіад. У 2015р. – учень (Цуркан К.) перемогла у конкурсі «FRESHVIEW» відгук іноземною мовою про прочитану книгу. У 2015р. – 1 учень (Рубльовська І.) у пробному тестуванні (вересень) набрала найбільшу кількість балів серед учнів району.

Репрезентація досвіду: Досвід було не одноразово представлено на засіданнях шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов, районного методичного центру вчителів англійської мови. Матеріали (конспекти відкритих уроків) розміщено на блозі (http://4mojblog.blogspot.com/search?updated-min=2015-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2016-01-01T00:00:00-08:00&max-results=6) 01.02.11 матеріал «Yesterday and today» розміщений на порталі «Учительський журнал он-лайн»(www.teacherjournal.com.ua).

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0B9PfijKNAWNEWXdTVmNMVFNwbWM&usp=sharing

Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 2001 | Рейтинг: 1.0/763
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024