Розвиток мовлення молодших школярів як одна із складових формування комунікативної компетентності
Тимченко Надія Вікторівна
вчитель початкових класів, вища категорія, вчитель – методист
Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 72 з поглибленим вивченням хімії та білогії Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова 21, тел.: 233-41-10
Директор: Усова Тетяна Миколаївна
Провідна педагогічна ідея досвіду: Мова і мовлення є продуктом культури, її невід’ємною складовою. Саме мова сформувала людину як особистість і творця культурних цінностей. Із розвитком мовлення тісно і органічно пов’язане насамперед питання інтелектуального розвитку особистості. Володіння мовою, запасом слів і граматичними формами створює умови для розвитку мислення.
Обґрунтування актуальності і перспективності досвіду: Щоб удосконалити мовленнєву діяльність учнів, ми повинні, насамперед, вмотивувати її і спонукати дітей до неї. Мовлення може бути успішним, якщо воно спрямоване на досягнення визначених цілей. Розвиток мовлення, формування комунікативної компетенції необхідні для вміння контролювати правильність і доцільність своїх висловлювань, а також для вільного володіння мовою. А це в свою чергу допомагає особистісному розвитку учня.
Науково – теоретична база досвіду: Сучасна шкільна методика навчання учнів мовлення виходить з теорії мовленнєвої діяльності, концептуальні положення якої розроблені видатними вченими Л. С. Виготським, О. М. Леонтьєвим, О. Р. Лурією, М. І. Жинкиним. Ці ідеї практично були реалізовані в працях Т.А. Ладиженської, М.Р. Львова, В.І. Капінос, Н.А. Іпполітової.
Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я формую правильну вимову звуків не лише ізольовано, а й у мовленні; вчу умінню говорити, використовуючи всі види виразності; розвиваю навички вимовляння слів у різному темпі і з різною силою голосу; вчу культурі спілкування; намагаюсь перевести якомога більше слів з пасивного словника в активний.
Результативність впровадження досвіду: В третьому класі діти дають повні, докладні, обґрунтовані відповіді на питання вчителя, правильно вживають граматичні форми слова, орієнтуються в мовленнєвій ситуації; в творчих завданнях використовують вислови з творів, вивчених на літературному читанні.
Репрезентація досвіду: Досвід був представлений на засіданні методичного об’єднання школи, розглянутий і погоджений на кафедрі «Початкова освіта» в ЗОІППО, розглянутий на семінарі керівників шкільних методичних об’єднань району.
Посилання на матеріал:
http://72zp.ucoz.ru/index/quot_poznajomtes_z_uchasnikami_miskoji_vistavki_pedagogichnikh_tekhnologij_2016_quot/0-115
|