Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 09:04

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування в учнів початкової школи особистісних рис громадянина-патріота України

Формування в учнів початкової школи особистісних рис громадянина-патріота України

Бикова Валентина Михайлівна, вчитель початкових класів, вища кваліфікаційна категорія,  вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Запорізької міської ради  Запорізької області

Директор: Бисько Ірина Володимирівна

вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059

тел. (061)7698019

E-mail: obschkola38@gmail.com

Адреса сайту: school38.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду Складні, а подекуди й трагічні, реалії сьогодення України диктують нагальну потребу виховання патріотизму як однієї з головних рис особистості. Від громадянської позиції всіх і кожного залежить майбутній розвиток нашої держави. За таких умов сучасна школа має стати школою громадянського становлення підростаючого покоління. Цілі, зміст шкільної освіти повинні підпорядковуватися вихованню національно свідомих громадян-патріотів України, які власну долю не відокремлюють від долі Української держави. Ця робота, систематична, цілеспрямована і кропітка, має розпочинатися з молодшого шкільного віку.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Школа першого ступеня закладає основу всієї  системи громадянського виховання учнів. Сформовані в цей період особистісні якості, набуті знання й уміння  визначають  успіхи чи невдачі в подальшому навчанні й вихованні, стають орієнтирами дорослого життя, визначаючи громадянську позицію, життєвий і професійний вибір. Саме тому формування громадянської компетентності учнів початкової школи має надзвичайно важливе значення.

Науково-теоретична база досвіду Проблема громадянського виховання завжди привертала до себе увагу філософів, педагогів і психологів. Ще стародавні мислителі (Аристотель, Платон, Плутарх, Сократ) з'ясували суть громадянського виховання, обґрунтували шляхи і методи його реалізації. Ці ідеї знайшли свій подальший розвиток у працях Г. Гегеля, Д. Локка, Ж - Ж. Руссо, З. Фрейда. Особливе значення формуванню громадянської свідомості підростаючої особистості надавали і українські діячі такі, як В. Антонович, М. Драгоманов, С. Русова, І. Огієнко, Г. Ващенко, Б. Грінченко, А. Макаренко, М. Грушевський, В. Сухомлинський. В “Державній національній програмі “Освіта” (Україна ХXI cт.)”, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді обґрунтовано необхідність удосконалення громадянського виховання учнівської молоді, формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей.

Стисла анотація досвіду За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним, він пов’язаний із удосконаленням, раціоналізацією відомих ідей, методик, технологій тощо. Модель формування  особистісних рис громадянина-патріота України на уроках і в позаурочній виховній роботі, представлена в досвіді, включає такі основні орієнтири виховання громадянських і особистісних якостей особистості:

  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей;
  • ціннісне ставлення особистості до праці;
  • ціннісне ставлення особистості до природи;
  • ціннісне ставлення особистості до мистецтва;
  • ціннісне ставлення особистості до себе;
  • виховання правової культури, поваги до Конституції, Законів України.

Пріоритетна роль у вирішенні цих завдань належить активним методам і формам роботи, які  ґрунтуються на демократичному стилі спілкування, сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи, творчості. Найбільш ефективними для формування громадянської компетентності школярів є колективні творчі справи, ви­користання проектних, інформаційно-комунікативних, інтерактивних технологій.

Результативність впровадження досвіду Формування в молодших школярів комплексу громадянських якостей, розуміння належності до українського народу, до своєї Батьківщини, любові до рідного краю, до України стимулюють пробудження в них внутрішньої потреби і готовності відстоювати та захищати її інтереси, моральну відповідальність за все, що діється на рідній землі, сприяють становленню людини – громадянина і патріота України.

Репрезентація досвіду Навчальний заклад – виступи на засіданнях шкільного методичного об’єднання, відкриті уроки, виховні заходи.

Посилання: https://drive.google.com/folderview?id=0BxzcRI-_sS2ZcFhTMVhVeFhweG8&usp=drive_web

 https://youtu.be/Gvzj2E4IMH0

Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun (25.01.2016)
Переглядів: 967 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 1.0/130
Всього коментарів: 4
4  
Підтримую позицію щодо "Найбільш ефективними для формування громадянської компетентності школярів є колективні творчі справи, ви­користання проектних, інформаційно-комунікативних, інтерактивних технологій".

3  
Актуальна тематика. Дітям не вистачає почуття Батьківщини.

2  
Молодець! Робота вчителя ефективна для формування громадянської компетентності. З задоволенням використаю творчі наробки в своїй діяльності.

1  
Молодець! Творчо, актуально, змістовно! Матеріали роботи мають практичну спрямованість, актуальні в сучасних умовах, спрямовані на формування громадянської компетентності молодших школярів. Творчі розробки вчителя стануть у нагоді вчителям початкових класів, вихователям ГПД. Бажаю успіхів!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018