Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.01.2019, 12:01

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Дидактичний сенкан як один з прийомів розвитку творчого критичного мислення

Дидактичний сенкан як один з прийомів розвитку творчого критичного мислення

Субота Олена Михайлівна
вчитель початкових класів, кваліфікаційна категорія «Спеціаліст»

Запорізька гімназія «Контакт»

Директор: Заварзіна Тамара Василівна

Адреса школи: вул. Патріотична, 78а, м. Запоріжжя, Україна, 69005

Телефон:  (061) 279-45-71, 279-44-65

е-mail: kontaktzp@gmail.com

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
   
Використовуючи прийом створення дидактичного сенкану, працювати над підвищенням пізнавальної активності, різнобічного (емоційного, пізнавального, інформативного, аналітичного) сприймання мови, активізувати словниковий запас учнів, розвивати вміння узагальнювати і синтезувати складну інформацію, формулювати ідею, активізувати і розвивати розумову діяльність. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
   
Розвиток творчого критичного мислення сприяє формуванню уміння вчитися. Передбачає можливість вчити молодшого школяра організовувати свою навчальну діяльність, готовність самостійно працювати з новим, доступним за складністю навчальним матеріалом, вміння виділяти суттєві ознаки предметів та явищ навколишнього світу, мати власну думку з приводу обговорюваного і вміти обґрунтувати її. Сприяє вирішенню таких завдань сучасного етапу розвитку освіти як забезпечення мотивації навчання, удосконалення мовленнєвих умінь і навичок, стимулювання пізнавальної активності учнів, пробудження творчої думки і фантазії.
        
Науково-теоретична база  досвіду 

   З кінця 90-х років дидактичний сенкан активно поширюється на педагогічному просторі України. А.І.Богосвятська, кандидат філологічних наук, у своїй роботах звертає увагу на використання прийому «сенкан» як способу підвищення креативності учнів та як ефектний прийом розвитку образного мислення, який дозволяє швидко отримати результат. Н.І.Дзямулич (м.Луцьк) розглядає можливості використання сенкану як прийому інноваційного навчання, дійовий спосіб активізації пізнавальної та творчої діяльності. І.О.Хавбе (м.Дніпропетровськ) у своїх публікаціях представляє прийом сенкану як надзвичайно цікавий методичний прийом, який дозволяє активізувати творчу діяльність учнів різного рівня знань.  Вчитель української мови та літератури Телішевська Л.С.(м.Львів) у своїй практичній діяльності переконалася, що сенкан допомагає узагальнити інформацію, формулювати декількома словами складну ідею, витративши кілька хвилин. І.Вікентьєва, магістр педагогіки (Естонія), зазначає, що сенкан сприяє формуванню в учнів вдумливого і багатого понятійного запасу. 

Стисла анотація досвіду 
 
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик в одному прийомі. В своїй роботі використовую такі інноваційні технології:

  • особистісно-орієнтований підхід до навчання і виховання;
  • діяльнісний метод навчання;
  • проблемне навчання через ситуацію успіху;
  • ігрові методи та прийоми;
  • система розвивального навчання;
  • використання комп'ютерних технологій;
  • інтерактивні методи навчання;
  • дослідницькі методи навчання в початковій школі.

   Досвід дає можливість ознайомити вчителів з практичним впровадженням даного прийому на різних етапах уроку та доцільністю використання сенкану при вивченні рідної мови, літературного читання, курсу “Я і Україна”, математики, основ здоров'я.
   Вдале поєднання технологій дасть можливість і вчителям і учням повною мірою розкрити природні здібності, сприяти розвитку творчого критичного мислення, досягти глибокого розуміння досліджуваних понять, процесів, сприятиме кращому засвоєнню програмового матеріалу, виробить потребу у творчій і дослідницькій діяльності.

 

Результативність впровадження досвіду 
   
З досвіду роботи можу зазначити, що в учнів підвищився інтерес до навчання, зростає рівень мотивації, діти мають більше можливостей для розвитку творчого критичного мислення, збагачення словникового запасу, більш свідомого сприймання і  розуміння мови, вільного користування термінами, гармонійно розвивається емоційна сфера дитини.

Репрезентація досвіду: 

Досвід репрезентувався на рівні навчального закладу: виступи на засіданні шкільного методоб'єднання, засіданні педагогічної ради, участь у семінарі-практикумі, відкриті уроки для колег. Наявні публікації на порталі «Учительський журнал он-лайн».



Джерело: https://docs.google.com/document/d/1a8-Rw-nmBuBbcgPQvdgz0mOqtEbbf0-cgmP-xfw-ezQ/edit?pli=1
Категорія: Початкова освіта | Додав: ShPP (25.01.2016)
Переглядів: 632 | Рейтинг: 1.0/49
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2019