Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 20:43

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку «Економіка і дитина»

Парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку «Економіка і дитина»

Маринеску Людмила Анатоліївна, вихователь, спеціаліст ІІ категорії

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 274 "Зайчатко"

Завідувач: Лінчук Маргарита Вікторівна

Адреса ДНЗ: 69104  м. Запоріжжя,  вул. Північнокільцева 16

тел./факс: (0612) 769-80-13

email: zaichatko@gmail.com

Провідна  педагогічна  ідея  програми:

  • Формування в дітей старшого дошкільного віку первинних економічних уявлень та навичок раціонального споживача;
  • Виховання моральних якостей дошкільника: взаємодопомоги, доброти, поваги до людей, праці, любові до природи.

Обґрунтування  актуальності та перспективності програми.

В умовах ринкової економіки висуваються зовсім нові вимоги в підготовці підростаючого покоління до готовності включитися в сучасні форми економічних відносин, що можливо при умові вивчення  теорії і практики ринкової економіки і формування відповідного економічного мислення. Тому виникає необхідність в створенні системи економічної світи, головними принципами якої повинна стати наступність всіх її компонентів: послідовність, варіативність підготовки, врахування регіональних і галузевих особливостей; потреб окремої особистості і суспільства в цілому. На наш погляд, рішення цих проблем можливе і необхідне, а старший дошкільний вік, є найбільш сприятливим  для здійснення економічної освіти. Особливістю цього періоду, є те, що він забезпечує саме загальний розвиток, який в подальшому слугуватиме для придбання спеціальних знань, навичок і засвоєння різних видів діяльності.

Оскільки наш дошкільний навчальний заклад вже більше десяти років працює над економічною освітою дітей дошкільного віку ми зробили висновок, що вона є важливим компонентом загальної культури дитини, яка передбачає формування економічного мислення, економічно свідомого ставлення до потреб, ресурсів, праці, грошей тощо.

У програмі розвитку, навчання і виховання дітей «Дитина в дошкільні роки», за якою працює  наш дошкільний навчальний заклад, економічна освіта входить до розвитку пізнавальної сфери дітей старшого дошкільного віку. Для узагальнення та систематизації матеріалів в галузі економічної освіти нами було вирішено створити парціальну програму «Дитина та економіка». 

Науково-теоретична база програми

1. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). Наказ МОН молодьспорту України № 615 від 22.05.2012.

2. Григоренко Г.І. Виховуємо раціонального споживача / Г.Григоренко, Р.Жадан // Дошкільне виховання. – 2012 - № 1, с.16-19.

3. Дитина в дошкільні роки: комплесна додаткова освітня програма / наук. Керівник К.Л.Крутій – Запоріжжя ТОВ «Ліпс» ЛТД, 2011, с.163-165.

4. Жадан Р.П. Економічна освіта дітей старшого дошкільного віку (перспективно-календарне планування занять з економіки) / Г.І. Григоренко - Запоріжжя ТОВ «Ліпс» ЛТД, 2011, 116 с.

5. Сухомлинський В.О. вибрані твори в п’яти томах. Т.3 – К.: рад. Школа, 1997. – 667 с.

Стисла  анотація  програми

Парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку «Економіка і дитина» - результат узагальнення та систематизації матеріалів дошкільного навчального закладу № 274 «Зайчатко» в галузі економічної освіти дітей старшого дошкільного віку (6-го року життя).

Програма «Економіка і дитина» спрямована на розширення, узагальнення та отримання нових знань дітьми з економічної освіти дітьми старшого дошкільного віку. У ній висвітлюються завдання, показники компетенції, організація педагогічного процесу та календарно-перспективне планування економічної освіти для дітей старшого дошкільного віку.

Парціальна програма розроблена на засадах особистісно-орієнтованої  моделі освіти й націлена на створення сприятливих умов для здобуття: первинних економічних знань з основних економічних категорій: потреби, ресурси, товари та послуги, гроші, сімейний бюджет, поділ праці, професії, магазини, реклама тощо; розвиток вміння дошкільниками аналізувати, узагальнювати, вирішувати проблемні життєві ситуації; виховання моральних якостей: взаємодопомоги, доброти, поваги до людей, праці, любові до природи, бережливості; здобуття певного місця в соціальній групі; позитивної соціалізації та досягнення балансу базових фондів «можу» й «хочу».

На своїх заняттях я раціонально застосовую в освітньому процесі різні форми та методи роботи з дітьми (твори художньої літератури з економічним змістом, дидактичні ігри з економічним змістом, настільно-друковані ігри, матеріали для ігор – драматизацій, добірки проблемних економічних ситуацій, ребуси, кросворди, економічні задачі тощо);  використовую нетрадиційні, альтернативні технології, спрямовані на аналіз, узагальнення, вирішення  проблемних життєвих ситуацій.

Результативність   впровадження  програми:

- володіння дошкільниками основними економічними поняттями: потреби, ресурси, товари та послуги, ціна, вибір, обмеженість;

- здатність дитини самостійно розрізняти та виділяти першочергові потреби та природні, капітальні, трудові ресурси; пояснювати роль праці на підприємстві та в домашньому господарстві;

-  обізнаність малят щодо професій людей; фінансових установ та їх функцій; різні види магазинів; особливостей купівлі-продажу товарів на ринку; підприємств (заводів, фабрик) нашого міста; бізнесу – як діяльності, що спрямована на отримання прибутку;

- вміння дошкільників аналізувати, узагальнювати, вирішувати проблемні життєві ситуації; ощадливо та хазяйновито поводитись в дошкільному закладі, вдома, на вулиці, в оточенні природи; оцінювати свої вчинки та вчинки інших людей;

-  розуміння дитиною, що потрібно бути економним, працьовитим, діловим, добрим, ввічливим, уважним, бережливим, ощадливим.

Програма апробована  в умовах роботи в ДНЗ № 274 «Зайчатко» та рекомендована кафедрою дошкільної освіти, погоджена науково-методичною радою КЗ «ЗОІППО» ЗОР  та затверджена заступником директора Департаменту – начальником управління загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації Захарчуком В.М. для впровадження в закладах освіти області.

Посилання на матеріали: https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIUzE3R3NNOFhTLUU&usp=sharing

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (24.01.2016)
Переглядів: 1489 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/42
Всього коментарів: 1
1 viktoriya-nice  
Молодец!!!Так держать!!! Главное не останавливаться!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018