Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
інтерактивне середовище [43]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 11:30

Головна » Статті » 2015 КО: : інтерактивне середовище » інтерактивне середовище

Використання інтерактивного середовища вчителем історії

Використання інтерактивного середовища вчителем історії (власний блог) в умовах компетентнісної освіти

 

Лящук Ольга Михайлівна, вчитель історії, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель»

 

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15
Директор: Кириченко Оксана Анатоліївна
Адреса: м.Запоріжжя, вул.Грязнова, 68
Телефон: (0612) 637844    
е-mail: school15@meta.ua 
Сайт:  https://sites.google.com/site/school15zp/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Розвиток творчих здібностей учнів з історії у сучасних умовах інтерактивного середовища. Як зробити урок насиченим, а материал доступним? Доцільно використовувати можливості мережі  з метою  навчання і виховання школярів. Розвивати пізнавальні можливості й творчі здібності учнів. Всі ці завдання можна вирішити за допомогою створення і ведення   учительского блогу.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
 В України прийнято цілий ряд законів і програм (зокрема Закон України «Про освіту», Національна програма «Діти України», Програма  розвитку обдарованих дітей і молоді, Указ Президента України про підтримку обдарованих дітей та інші). Для виконання програм треба багато часу приділяти розвитку здібностей учня і не завжди у школі є на це час. Альтернативою на мій погляд виступає – учительський блог.  Це – новий інструмент для навчання та обміну досвідом учнів та вчителя. Створюючи свій блог, вчитель стає блогером. У багатьох може виникнути  питання: «А для чого потрібен блог?». Педагогу, головне, визначити мету створення свого педагогічного сайту, продумати його структуру, наповнюваність. Основні функції, виконувані блогом: 
• Освітня – надає можливость дистанційного навчання, використовує  в навчальному процесі електронні посібники, картографічні матеріали.
• Комунікативна - засіб спілкування між усіма зацікавленими учасниками освітнього процесу, можливість обміну інформацією. 
• Інформаційна – «стрічка» новин, анонс подій, надання повної інформації з теми уроку, можливість оперативного отримання відповідей на питання.

Науково-теоретична база досвіду
Для української дидактики ідея ведення  учительського блогу є досить новою. Цікаві ідеї мають російські колеги з цього питання. Використовувала праці Курвитс Марини, Половникової Ольги, Кудрявцевої В. А.
Стисла анотація досвіду 
-  прагну показувати приклад своїм учням, демонструючи, як можна і потрібно працювати з Інтернетом.
- Все те, що було напрацьовано за роки творчості, тепер можу зосередити на одному майданчику, систематизувати, красиво оформити і зробити доступним для всіх. А це певним чином характеризує мене як професіонала.
- Блог допомагає досягти суспільного визнання з боку не тільки колег, але також батьків, керівництва, дітей і звичайних відвідувачів.
-  Блог – це моя скарбничка, сховище архівних матеріалів, документів, карт, відгуків, іншими словами - моє портфоліо.  В будь-який момент можу надати його будь-якому охочому, щоб показати себе в кращому світлі.

Результативність впровадження досвіду
У процесі викладання історії за новим Держстандартом вчителю необхідно надавати учням більше можливостей дізнаватися про історичні факти, що визначають епоху, є основними, найсуттєвішими та створюють узагальнену картину минулого, формувати в них розуміння історичної хронології, причинно-наслідкових зв’язків, розуміння руху суспільства та історичного прогресу. Важливим є використання картографічних посібників. Велику роль відіграє вивчення місцевої історії, робота в  музеї, дослідницька робота на місцевому матеріалі. Учительський блог можна використовувати для виконання усіх  цих вимог Держстандарту. Біографічні та картографічні матеріали або посилання на них стають доступними для учнів не тільки в школі, але і вдома. Залишаючи коментарі до Вашого повідомлення, учні тим самим втягуються в онлайн-дискусії. З допомогою сучасних засобів учні стають співавторами і редакторами власних публікацій. Планування і проведення уроку може вилитися в продуктивний творчий процес. Вбудовані в блог відео, презентації, гіперпосилання  поповнять  скарбничку технічних засобів до уроку.  Перевага також у тому, що використовувати  накопичений матеріал можливо скрізь, де є інтернет, нема потреби носити  флеш-карту.
За час роботи з власним блогом:
-   мотивую своїх учнів до усвідомленого читання і розвитку аналітичного мислення;
-   привертаю увагу до  текстів документів, з приводу яких можуть організовуватися різного роду дискусії;
-   розвиваю навички самостійної дослідницької діяльності учнів;
-   формую уявлення про ціннісні орієнтири та комунікативну культуру суспільства.

Репрезентація досвіду: Автор даного досвіду презентувала свої напрацювання на курсах післядипломної освіти в ЗОІППО.
Послання на матеріал:
5-aclaspablikschool15.blogspot.com



Джерело: http://5-aclaspablikschool15.blogspot.com
Категорія: інтерактивне середовище | Додав: Zhovt2 (15.01.2016) | Автор: Лящук Ольга Михайлівна E W
Переглядів: 920 | Коментарі: 6 | Теги: історія, блог, Жовтневий, інтерактивне середовище | Рейтинг: 1.0/41
Всього коментарів: 6
6 olgalyaschuck  
Желаю успеха в дальнейшем освоении профессии блогера!

5 Astreya  
Дуже сподобався зошит для практичних робіт для учнів 5-го класу. Матеріал підібранийцікавийдляучнів, допомагає розкриттюірозвитку їх творчихта пізнавальнихздібностей. На мою думку, зошит може бути використан як посібник в навчальних закладах м. Запоріжжя.

4 nestoria  
Власний блог дуже допомагає в роботі вчителя, особливо коли вже накопичено стільки цікавого матеріалу.

3 guzenkov78  
Полезный ресурс. Есть информация для родителей и для учеников. Раздел краеведения хотелось бы увидеть заполненным материалами, которые сами ученики раздобыли. До популярного блоггера еще далеко, но для учителя очень неплохо

2 АНТ  
Для современного учителя истории наличие собственого блога необходима. Ольга Михайловна делится сврим опытом с учителями.ЖЕЛАЮ УДАЧИ!

1 Капель  
Як учитель, як мама учениці Ольги Михайлівни, вважаю, що робота, яку проводить учитель, дозволяє нашим дітям повною мірою осягнути історію нашої незалежної держави.
Матеріал блогу стане у пригоді всім: і учням, і батькам. Дякую, Ольго Михайлівно, за таку кропітку працю. Успіхів Вам.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024