Використання інформаційно – комунікативних технологій у роботі учителя фізичної культури і класного керівника
Бідненко Тетяна Володимирівна
вчитель фізичної культури, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №58 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Шапка Віктор Іванович
Адреса школи: 69001, м. Запоріжжя, вул. Поточна, буд. 7
Телефон: (0612) 32-79-36
е-mail: : shkola58@gmail.com
http: school58.zp.sch.in.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: Допомога викладачам фізичної культури, забезпечення партнерства у роботі вчителів – предметників. Співпраця класного керівника і батьків у інформуванні та вихованні дітей. Впровадження в практичну діяльність інформаційно – комунікативних технологій та нестандартних форм і методів роботи. Розповсюдження інформаційних технологій за допомогою власного сайту.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В умовах стрімкого розвитку комп’ютерних технологій педагогічна галузь вважає за необхідне поставити на службу освіті можливості освітніх мережевих ресурсів, які є невід’ємною частиною не тільки повсякденного життя, а й освітнього процесу. Перед сучасним учителем постає ряд дуже важливих завдань, які необхідно вирішити, щоб зробити навчання та виховання цікавим, творчим та задовольнити всі потреби сучасної дитини. У зв’язку з цим відбуваються істотні зміни у процесі викладання із застосуванням сучасних інноваційних технологій та нестандартних форм і методів роботи. Персональні комп’ютери, мережа Інтернет стають необхідними засобами у навчальному процесі і важливими атрибутами для вчителя на уроках. Крім того, використання інформаційно - комунікативних технологій у процесі навчання дозволяє більш широко і повноцінно розкрити творчий потенціал кожного школяра. Учні сприймають інформацію швидше, виконують спільну роботу, проходять індивідуальну перевірку знань. З інтернет ресурсами встановлюється ефективний зворотній зв'язок у системі «учень – вчитель».
На сторінках сайту можна отримати інформацію щодо методичних порад, ознайомитися з календарним планування, он-лайн завданнями, виховними заходами.
Науково-теоретична база досвіду: Проблеми використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі розглядаються в сучасних наукових дослідженнях. Значна увага у працях науковців приділяється питанню вибору засобів навчання (А. Алексюк, Ю. Бабанський, В.Гриценко, І. Лернер, М. Махмутов, Н.Морзе, А.Семенова, М. Скаткін, В. Онищук та ін.), дослідженню теоретико-методологічних засад впровадження й особливостей використання сучасних інформаційних технологій (В. Ю. Биков, A. M. Гуржій), формуванню інформаційної компетентності учнів та вчителів (Н. В. Морзе, О. М. Спірін). Використання соціальних сервісів Веб 2.0 в якості засобів освітньої діяльності знаходиться в центрі уваги Є. Патаракіна (стаття «Соціальні сервіси Веб 2.0. на допомогу вчителю»). Можливості особистого сайту або блогу в діяльності вчителя – предметника та класного керівника висвітлені у статті Кудрявцевої І.О. (за матеріалами міжнародної наукової конференції з питання теорії і практики освіти в сучасному світі, С-Петербург, 2012); технологія Веб 2.0. та можливості освітніх блогів та сайтів розглянуті у науково-методичному посібнику ДОІППО (стаття Стельмащук С.А., Вінницької Н.М.).
Стисла анотація досвіду: Досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає поєднання нестандартних форм і методів у навчанні, впровадження в роботу інноваційних технологій, інформаційно – комунікативних технологій, створення інформаційних ресурсів, систематизація та розповсюдження досвіду.
За допомогою ресурсів Інтернету з’явилась можливість зворотнього зв’язку з відвідувачами, колегами, учнями та батьками; відображення та накопичення фото та відео матеріалів святкових виступів, конкурсів та змагань.
Практичне значення досвіду використання сайту, та Інтернет ресурсів взагалі, в роботі вчителя - предметника полягає у забезпеченні можливості асинхронної міжособистісної або групової комп’ютерно-опосередкованої комунікації, синхронного спільного навчання і самоосвіти; підвищенні
мотивації школярів до вивчення предмету, розвитку комунікативної компетенції, творчих здібностей учнів, сприянні розвитку учнів та їх адаптації у світовому інформаційному просторі, формування інформативної культури школярів, забезпечення їх інформаційних потреб.
Результативність впровадження досвіду: Впровадження і використання новітніх технологій, які відкривають учителю широкі можливості для творчості, поповнення методичної скарбнички, можливість створення та публікації в електронному вигляді власних навчальних і методичних матеріалів.
Репрезентація досвіду:
Усі бажаючи відвідують сайт.
Рівень репрезентації: навчальний заклад, районний.
Форми репрезентації: виступи на семінарах, районних конкурсах, педрадах, публікації у фахових виданнях.
Посилання на матеріал: http://sport58.jimdo.com
|