Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
інтерактивне середовище [43]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 20:38

Головна » Статті » 2015 КО: : інтерактивне середовище » інтерактивне середовище

Освітній простір шкільного Медіахолдингу «ВМ-НФ» як платформа для формування медіа інформаційної грамотності учнів

Освітній простір шкільного Медіахолдингу «ВМ-НФ» як платформа для формування медіа інформаційної грамотності учнів в контексті їх екологічної культури

 

Єлькін Андрій Вячеславович, педагог-організатор  ЗНВК № 19,
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.
 
Запорізький навчально-виховний комплекс № 19 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Тандура Ганна Олександрівна
Адреса школи:  69013, м. Запоріжжя, вул. Військбуд, 13 
Телефон: (061)227-05-53, 227-05-54
е-mail: zps19@yandex.
Сайт: http://www.school19.zp.ua

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 

Впровадження масової медіаосвіти та екологічної просвіти учнів шляхом створення всеохоплюючого інформаційно-комунікаційного простору у вигляді шкільного Медіахолдингу «Вісник Мрії – новий формат» http://do-school19.ucoz.ua/ . ​

 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
   В умовах формування постінформаційного суспільства сталого розвитку спостерігається дуже висока соціальна частота зміни людиною не тільки професій, але й світогляду. Тому надзвичайно важливим завданням є формування у молодої людини медіа-інформаційної та екологічної культури, головні складові якої полягають у вихованні творчого ставлення до життя та відповідальності за все, що відбувається у природі і суспільстві, відповідальності за вибір стратегії власного життя.  Для ефективної реалізації вищезазначеного завдання ми маємо створювати інтерактивний інформаційний простір із питань збереження навколишнього середовища, реалізовувати екологічно спрямовану освітню політику та забезпечувати сталий розвиток.
Виникає обґрунтована потреба в об’єднанні двох напрямів розвивальних дій педагогів (синергія). Ідеться про інтеграцію форм і методів формування медіакомпетенцій та розвитку екологічного світогляду учнів на базі інноваційної системи актуального розвитку учнів у форматі шкільного Медіахолдингу.

            
Науково-теоретична база  досвіду 

 Програма ЮНЕСКО, резолюція Європарламенту щодо медіаграмотності у світі цифрової інформації;
 Наказ МОН від 27.07.2011 року № 886 « Про проведення всеукраїнського з упровадження в навчально-виховний процес ЗНЗ України» в ЗНВК №19 – триває апробація авторської моделі масової медіа-освіти «ВМ-НФ»;
 Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук,  Міжнародний  благодійний фонд «Академії Української преси»;
 Лабораторія масової комунікації і медіаосвіти ІСПП НАПН України;
 Закон України «Про інформацію» №2658-XII від 02.10.92 р. (редакція від 02.03.14 р.);
 Закон України «Про захист суспільної моралі» №1296-ІV від 20.11.2003 р. (редакція від 11.08.13 р.);
 Концепція впровадження медіа-освіти в Україні (постанова президії НАПН України протокол № 1-7/6-150 від 20.05.2010 р).
 

Стисла анотація досвіду 
   У рамках медіа освітньої проектної діяльності «Вісник Мрії – Новий Формат» (ВМ-НФ) здійснюється програма навчально-виховних практик, яка дозволяє підвищувати компетентнісні рівні: вчителі отримують кваліфікацію медіа-педагогів, освоюють медіа дидактику, форми і методи медіа-просвіти, діти - опановують медіа-грамотністю, вчаться створювати і критично сприймати медіа-тексти. Учні оволодівають медіа-інформаційною грамотністю завдяки наступним формам дій: видання електронних газет, освоєння webтехнологій, створення аудіовізуальних медіатекстів, тематичного відеоконтенту, радіопрограм, телерепортажів, стрічок новин, концептуальних та новинних фотозображень, проведення он-лайн конференцій, участь у загальношкільному конкурсі газет (друкованих та цифрових версій), відвідання місцевих телерадіокомпаній, проведення інформаційно-просвітницьких кампаній, створення різних за жанром журналістських матеріалів, заходи  з обговорення якості творчих робіт дітей (новин, репортажів, відеороликів) , консультації, тренінги, майстер-класи, дискусійні заходи. 20 редколегій ЗНВК №19 безперервно працюють над розвитком своїх Інтернет сторінок і над щомісячним випуском друкованих газет. Щорічно  бачать світ сотні випусків друкованих газет, створено безліч web-сторінок з новинами, статтями, фотозвітами. Учасники проекту беруть участь у регіональних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах і фестивалях медіатворчості.

Результативність впровадження досвіду

Успішна діяльність педагогічного та учнівського колективів школи в рамках проекту ВМ-НФ відзначалася науковим керівником Всеукраїнського експерименту з упровадження медіа-освіти в НВП ЗНЗ України. Педагоги презентували свої авторські розробки на Міжнародній конференції з практичної медіа-освіти(Київ, 2014, 2015);

  1. Апробована авторська модель масової медіаосвіти учнів середнього та старшого шкільного віку.
  2. Педагоги школи-комплексу володіють медіа-педагогічними компетенціями, в системі впроваджують сучасні методики та технології навчання та виховання медіа-освідченої особистості.
  3. Сучасний інформаційний мережевий простір, що охоплює всі зацікавлені сторони медіа освітнього процесу (розвинутий портал шкільної преси, офіційний сайт школи, періодичні видання газет і журналів);
  4. За допомогою Уставу шкільного медіа холдингу удосконалена система взаємовідносин суб’єктів медіа-освітнього проектного процесу.

  Репрезентація досвіду: 

  • Міжнародні конференції з практичної медіаосвіти 2014, 2015. Збірники доповідей.
  • Запорізький навчально-виховний комплекс №19: методичні виставки;
  • Міжнародний конкурс есе і рецензій на заданий фільм «По той бік екрану»;
  • Обласний екологічний конкурс «Найпотаємніша схованка отрути»;
  • Обласний конкурс інформаційно-просвітницьких кампаній педагогів «Живи органічно» - 2015; Сюжет ТРК «Алекс».
  • Обласний конкурс розробок педагогів «Енергоефективне освітлення»;
  • Міжнародний  медіа фестиваль «Москва-Запоріжжя»;
  • Всеукраїнська виставка газетних видань «Молодіжний  акцент»;
  • Міський конкурс «Нащадки переможців»;
  • Міська конференція лідерів самоврядування-2014-2015 рік.

 



Джерело: http://school19.zp.ua/metod-rabota/innovac-deyatelnost-school/8-o-komplekse/913.html
Категорія: інтерактивне середовище | Додав: ShPP (26.01.2016)
Переглядів: 499 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 1.0/66
Всього коментарів: 6
6 vestnikm  
Шановні колеги! Спасибі за Вашу високу оцінку! Будемо далі діяти

Зі свого боку звертаюся до колег Запоріжжя! Запрошую взяти участь у Міжнародному конкурсі есе і рецензій на заданний фільм "По той бік екрану". Проект МП "ВМ-НФ" є співорганізатором. Вже третій рік поспіль ми проводимо цей захід. У минулому році в конкурсі взяли участь 84 учня 5-11 класів та їх медіапедагоги з Арменії, Беларусі, Крима, України.
Пропонуємо взяти до уваги цю чудову можливість підвищити медіа-інформаційну грамотність своїх вихованців! Адже кіномистецтво - це дуже впливовий інструмент формування світогляду підростаючого покоління, і тим більш - медіакомпетенцій.

Більш детально у Положенні http://goo.gl/Xk9aYt

5 nataburilo  
Прекрасна ініціатива та чудова реалізація створення шкільного Медіахолдингу «Вісник Мрії – новий формат»! Така багатограна й актуальна програма, безумовно, є справжньою необхіднюстю у сучасному світі, де медіа- та екологічна освіти стають все більш затребуваними. Такі ініціативи, проекти, програми, заходи, які проводяться на високому рівні за сприяння "ВМ-НФ" на чолі з Андрієм Єлькіним, є справжнім досягненням не лише Запорізького області, а і всієї України. Як людина, чия діяльнісь пов`язнана як із медіа, так із екологією, можу впевнено сказати, що це дійсно надзвичайно гідний та перспективний проект, який доводить, що кожен може принести суспільну користь власноруч!

4 Mediapsycholog  
Любов Найдьонова: Один з найбільш цікавих форматів упровадження медіаосвіти -медіахолдинг, який поєднує в систему різні медіаплатформи, включає еконмічний чинник (умовні вартості в балах за певні види робіт, перемоги тощо). У проекті медіахолдингу ВМ-НФ поєднано дві особливості: 1) екологічне спрямування медіаосвіти, 2) медіаосвіта усього педагогічного колективу закладу - Запорізького НВК №19. Кожна з цих складових має самостійну цінність, може використовуватися окремо, але разом вони дають надзвичайний розвивальний ефект. Екологічна тематика дає можливість гармонійно поєднати творчу активність учнів у віртуальних світах медіа із турботою про реальний світ, в якому ми живемо. Тому учні стають не тільки медіаграмотними користувачами і творцями, але й активними громадськими діячами, справжніми люблячими синами і дочками рідної Землі. Завдяки ініціативності Андрія Єлькина все розпочалося, але рухається спільними зусиллями вчителів і учнів. Ви МОЛОДЦІ!

3 yuliaguza  
Надзвичайно  системний проект - кожна дитина і педагог має змогу отримати медіаосвітню компетенцію. Думається тут, як кажуть, не можливо уявити собі медіахолдинг без його натхненника-Андрія Єлькіна. Справжня інновація!

2 lenakino  
Замечательный и очень эффективный проект, который связывает медиапедагогов не только из Украины, но и других стран. Столько конкурсов и творческих мероприятий, сколько в течение учебного года успевает осуществить Андрей Елькин через свой медиахолдинг, не проводит ни одно учебное заведение страны. По крайней мере, я пока не находила информацию об этом. Хочется, чтобы такие педагоги поддерживались государством, а их опыт широко пропагандировался и предлагался к внедрению.

1 OksanaGusak  
Один із найкрутіших медіапроектів в освітній системі міста Запоріжжя! Цінний практичний досвід та його багатоаспектна реалізація в навчально-виховному процесі. Респект та +1 в карму)))

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018