Блог як сучасний засіб дії вчителя при використанні нових інформаційних мережних технологій
Балаш Людмила Анатоліївна
вчитель початкових класів, спеціаліст "вищої категорії", старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна
Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул. Ладозька 2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює використання комп’ютерних мережних технологій або технологій взаємодії в різних сферах життєдіяльності людини. А це означає, що сьогодні потрібні нові підходи в системі освіти, нове педагогічне мислення, нове ставлення педагога до своєї діяльності, результатом якої має бути виховання людини-інноватора.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду
Сучасний вчитель уже і не уявляє свою роботу без використання комп’ютерної техніки, мережі Інтернет. І держава на нинішньому етапі ставить до нього відповідні вимоги, а саме володіти інформаційно-комунікаційними технологіями.
ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності. Одним із таких засобів освітньої діяльності є для вчителя –блог (невеликий сайт).
Науково-теоретична база досвіду
Наукові основи технології навчання з використанням інформаційних технологій розглядались у дослідженнях А.М. Білоруса, І.М. Богданова, Л.Ф.Панченко та інших дослідників. Проблемі впровадження послуг Інтернету в освітній процес навчальних закладів присвячені праці О.Г. Глазунової, В.П.Карповської, Н.В.Морзе, К.М.Обухова, В.В.Осадчого, Є.Д. Патаракіна та інших.
Стисла анотація
Використання блогів в сфері освіти надає його учасникам глобальну перспективу. Вчителі та учні можуть співпрацювати в різних проектах і дослідженнях.
Особистий блог в освітньому процесі можу використовувати для розповсюдження навчальних матеріалів або посилань на них. Ці матеріали стають доступними для моїх учнів як зі школи, так і з дому. Залишаючи коментар до мого повідомлення в блозі, учні стають учасниками цієї навчальної дискусії. На зміну паперовій стінгазеті прийшло нове- сучасне, засіб, за допомогою якого учні стають співавторами і редакторами власних публікацій.
Використовую блог як спосіб розміщення важливої інформації, такої, як: домашня робота, важливі дати, пропущені уроки, проекти, дошки обговорень і інша корисна інформація класу, доступна для всіх. Учні можуть отримати доступ до цієї інформації з дому або з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернет.
Розміщую інформація для батьків про події, що відбуваються в класі, екскурсії, свята і презентації. Блог також є інструментом для батьків, щоб з’ясувати, щоденні завдання та вимоги до уроків. Навчання і спілкування, відкрите з батьками через блоги, є корисним інструментом, щоб тримати відкритими канали зв’язку між вчителями та сім’ями учнів.
Результативність впровадження досвіду
Протягом п'яти років мною були проведені дослідження, метою яких було:
- використання блогу як медіа-освітньої технології вивчення
- вагома роль у створенні інформаційного суспільства
Я дійшла висновку, що публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко, моментальна доступність до опублікованої інформації в Інтернеті, наявність безкоштовних блогових платформ, у блогах зручний для читання і сприйняття інформації інтерфейс, що настроюється користувачем у відповідності зі своїми потребами, можливість користувачеві додавати коментарі, мобільність та доступність.
Досліджувалися такі питання:
- доповнення викладеного на уроці матеріалу цікавими фактами, відео, якісними задачами, інтерактивними іграми, необхідними коментарями.
- повідомлення в блозі : довільне оголошення, анонс, нагадування, котре обов’язково буде прочитане.
- заняття з учнями додатково, готуючи їх до найрізноманітніших конкурсів, олімпіад та турнірів, розв’язувати задачі підвищеної трудності, а також олімпіадні завдання
- підвищення інтересу учнів до свого предмету
- самовдосконалення вчителя
На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності.
Репрезентація досвіду:
Проблема «Блог як сучасний засіб дії вчителя при використанні нових інформаційних мережних технологій» викликає зацікавленість у вчителів початкових класів школи №69. В цьому я переконалась на засіданнях кафедри початкових класів, методичного об'єднання, присвячених даній темі.
За даними відвідувань електронної бібліотеки загальна кількість користувачів, що відвідали цей сайт на 23.12.2015року є: 26,350
Посилання на матеріал: особистий блог http://chijsch69.blogspot.com/ «Веселий клас»
|