Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 09:14

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Формування ключових компетентностей школярів та забезпечення обов’язкової математичної підготовки

Формування ключових компетентностей школярів та забезпечення обов’язкової математичної підготовки шляхом застосування алгоритмічного методу навчання


Коверник Галина Іванівна,
вчитель математики, спеціаліст першої категорії

Запорізька гімназія №2
Директор: Кравченко Валентина Василівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Героїв Сталінграду, 36
Телефон: (0612) 63-28-42    
е-mail: gimnaziya021@ukr.net 
Сайт:  http://school2.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду Використання дидактичних карток на уроках математики в 5, 6-х класах для організації індивідуальної роботи, що дозволить надавати в залежності від рівня підготовки учня і його психічного стану різнорівневу індивідуальну допомогу при вивченні нового матеріалу відповідно до теорії поетапного формування розумових дій: перехід від наочно-образного і практично дійового до активного мислення.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Сучасний світ швидко змінюється, внаслідок чого змінюється рівень вимог до людських ресурсів й якості їх освіти, математичної зокрема. Реформування сучасної української освіти є головним важелем впливу на формування, розвиток та якість знань, здібностей, компетентностей і цінностей особистості. Згідно з вимогами Державного стандарту усі без винятку учні повинні пройти етап засвоєння обов’язкового мінімуму знань, який визначають основні нормативні документи в галузі математичної освіти.
Науково-теоретична база досвіду. Впровадження диференціації навчання математики займають чільне місце у дослідженнях вчених-дидактів Бурди М.І., Слєпкань З.І., Капіносова А.І., Забранського В.Я., Корсакової О.І., Буринської Н.М., Збруєвої А.А. та ін. Доктор педагогічних наук І.М.Антіпов у своїй статті зазначає, що для школярів молодшого та середнього шкільного віку найбільш доступно словесно-покроковий опис алгоритму розв’язання задачі.
Стисла анотація досвіду. 
Головним завданням вчителя є організація навчальної діяльності, яка дозволяє проводити корекцію і досягнення обов’язкової підготовки з предмета. Для розв’язання цього завдання в своїй роботі використовую наступні підходи.
Пояснюю новий матеріал з опорою на практичні завдання (дозволяють посилити пізнавальну мотивацію процесу навчання), на різноманітні за формою та змістом картки-схеми, опорні таблиці (дозволяють виконувати в залежності від рівня підготовки учня і його психічного стану різнорівневу індивідуальну допомогу при вивченні нового матеріалу відповідно до теорії поетапного формування розумових дій: перехід від наочно-образного і практично-дійового до абстрактного мислення), на використання наочних опор-схем, правил, інструкцій для проговорювання учнями основних етапів засвоєння нового матеріалу і постійної роботи над розвитком математичної мови, формування вмінь працювати з підручником, довідковою літературою.
Закріплення вивченого матеріалу проводжу з використанням:

  • багатоваріативного дидактичного матеріалу для роботи з різними за рівнем підготовки учнями, який дозволяє проводити неодноразове повторення вивченого матеріалу;
  • карток з алгоритмами розв’язування основних(опорних) задач за темами курсу, дозволяючи навчати дітей етапам розв’язання, чіткій роботі згідно інструкціїї, формувати навички самоконтролю;
  • карток-опор для організації індивідуальної роботи на уроці та консультативних заняттях.

Узагальнення та систематизацію проводжу з використанням довідкових таблиць з ключовими теоретичними питаннями за темами.
Важлива умова ефективності уроку – баланс фронтальних, групових і індивідуальних прийомів роботи, поступовий перехід від роботи зі всім класом через етап дозованої допомоги учню до його повністю самостійної роботи.
Клас, в якому переважають учні з початковим та середнім рівнями знань, потребує від учителя більшої методичної вишуканості: вміння придумати доступну форму подачі алгоритму, продумування роботи з його запам’ятовування, організація діяльності учнів з формування певного вміння, тому в своїй роботі використовую картки корекції знань.
Результативність впровадження  досвіду. Результати роботи з покращення якості знань школярів на основі збагачення  їх загально-навчальними вміннями відмічається не відразу. Тільки наприкінці навчального року при систематичній роботі в учнів спостерігається підвищення інтересу до предмета і формується вміння розмірковувати; поволі зникає інтелектуальна пасивність значної частини учнів, ліквідовуються прогалини в знаннях; учні починають глибше розуміти матеріал.
Практичний досвід показує, що вдосконалення розумового розвитку школярів при вивченні математики може бути досягнуте лише за умови інтенсивного використання вчителем різноманітних засобів навчання відповідно до вікових психологічних особливостей школярів. 
Репрезентація досвіду: Досвід схвалено на засіданнях шкільного та районного методичного об’єднання вчителів математики.
Дидактичні матеріали розміщено на Запорізькому порталі ЗапоВікі (сертифікат № 53/2014, протокол №4 від 24.06.2014)
Посилання на матеріал: перспективний досвід Коверник Г.І.

 

 



Джерело: http://gimnaziia2zp.blogspot.com/p/blog-page.html
Категорія: дидактичне наповнення | Додав: Zhovt2 (19.01.2016) | Автор: Коверник Галина Іванівна E W
Переглядів: 1897 | Коментарі: 1 | Теги: компетентність, алгоритм, Жовтневий, математика | Рейтинг: 1.0/1294
Всього коментарів: 1
1  
Теорія це добре, але практика є  головне!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018